27 Şubat 2014 Perşembe

ALAZLI KÖYÜ İLKÖĞRETİM OKULUNUN TARİHÇESİ

Osmanlı devrinde sıpyan okulları olarak bilinen tek hocalı mahalle mektepleri vardı. Buralarda İlköğrerim çağına gelen çocuklara öncelikle Arapça harfler tanıtılıp hemen Kuran-ı Kerim i okuma öğretildi. Yazıya fazla önem verilmez. Matematik ise Kara hesap denilen bir yöntemle zihinden problem çözme öğretilirdi.
Alazlı Köyünde ve bazı komşu köylerinde özellikle Gülcana köyünde bazı hocalar talebe yetiştirirlerdi. Alazlı Köyü de Koçalioğları ve Kasımoğluları gibi bazı sülaleler o devirlerde okumaya daha çok önem verirlerdi. Örneğin pek çok talebe yetiştirerek Hoca, Molla ve Hafız olmalarını sağlayan Koçalioğlu Abdullah Hafızefendinin ataları çoğunlukla okumuş,alim kimselerdi. Dedesi Mehmet Molla idi. Babası Hasan hoca, ağabeyi Mustafa hoca, küçük kardeşi Ömer ise hafız idi.Günümüzde de hala Alazlı Köyü Okul Müdürlüğünü yapan Nazım KOÇ onun torunlarından biridir.
Cumhuriyet döneminin ilk yıllarında eski yazının yeni yazı ile birlikte kullanılması bu devirdeki hocaların önemini uzun süre azaltmamıştır. Ancak yeni yazıyı öğrenebilmek için köyün gençleri öncelikle askerde Ali Okulu olarak bilinen kurslara gittiler. Daha sonraları bazı öğrenciler Doğankaya daki okula devam edip 3 yılda mezun oluyorlardı.
1950 li yıllarda köy nufusunun artması, kış şartlarının zor olması nedeniyle komşu köylerdeki okullara gitmenin zorlaşması nedeniyle köye bir okul yapma düşüncesi belirmeye başladı.
Bu düşünce sonucunda okul binası inşaatına köy bütçesi ile alınıp Milli Eğitim Bakanlığına hibe edilen arsa üzerinde, ihaleyi alan yapımcı tarafından 1957 yılı Mart ayında başlanmıştır. 1957 yılı sonbaharında yapım tamamlanmış ve okul 1957-58 öğretim yılında öğretime açılmıştır.
İki dershane, bir idare odası ve bitişik lojman şeklinde inşaa edilmiş olan binanın arsaya uygun şekilde yerleştirilmemesi sonucu batı yönündeki giriş kapısı 1967 yılı yazında doğu yönüne alınmıştır. Yine aynı yıl dersane sayısı ihtiyaca cevap vermediği için bina içerisinde bazı tadilatlar yapılarak idare odasının yeri değiştirilmiş ve iki olan dershane sayısı üç dershane durumuna getirilmiştir.
Okul binasının çatısının yıpranması nedeniyle 1980 yılı yazında çatı onarımı yapılmıştır.
Okul bahçesine 1981 yılında Atatürk büstü yapılmıştır.
1986 yılında küçük onarımlar için ödenekler çıkarılmış ve gerekli onarımlar yapılmıştır. Ancak zamanla okul binasının öğrenci bakımından yetersiz olması ve binanınçok eski olması, yapılacak onarınmında uzun ömürlü olmayacağı, maliyetinin yüksek olacağı ve okulların ilköğretim okullarına dönüştürülmesi gibi nedenler göz önüne alınarak yeni bir okul yapılmasına karar verildi.
1993 yılında gerekli çalışmalara başlanmış ve köyün Yukarı mahallesinde 2757 M2 yer üzerinde gerekli incelemeler başlanmış ve gerekli teknik raporlar verilmiş ve arsanın uygun olduğuna karar verilmiş . Binanın yapımına başlanmış ve 1997 yılında iki katlı, 8 sınıflı ve 5 idari odası olan Alazlı Köyü İlköğretim Okulu tamamlanmıştır. Okulun yapımında köylüler arsayı satın almışlar ve iş gücü olarak yardım etmişlerdir.
Okulun yeni binasında 1997-1998 öğretim yılndan itibaren eğitim ve öğretim yapılmaya başlanılmıştır. Soba ile ısıtılan okula yapımından iki yıl sonra Fuil oil ile çalışan kalorifer sistemi kurulmuştur.Okulda 2004-2005 Eğitim Öğretim yılında idari odalardan biri sınıf haline getirilerek anasınıfı açılmıştır.
SIRASI İLE ALAZLI KÖYÜ İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİ
1- İdris KUKUL :1957-1964 yılları arası
2- Veli PUTGÜL :1964-1966
3- Süleyman UZUN :1966-1967
4- Behçet KÖŞE :1967-1968
5- Hasan BULUT :1968-1969
6- Ahmet GÜNAYDIN:1969-1971
7- İhsan HIZAL :1971-1974
8- Mustafa KURT :1974-1979
9- Vahdettin ŞEN :1979-1981
10-Beraattin AYDIN :1981-1983
11- Mehmet AYDIN :1983-1985
12- Beraattin AYDIN :1985-1986
13-Hüseyin ÇİFTÇİ :1986-1987
14-Kerim EĞRİTAŞ :1987-1990
15-Nazım KOÇ :1990-1991
16-Besim KÖS :1991-1995
17- Nazım KOÇ :1995-.....

Kaynak: Nazım KOÇ, Alazlı Köyü İlköğretim Müdürü


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder